Regula nr 1:

Have fun and share! :).

miercuri, 23 decembrie 2009

Episodul 42: Vacanta de toamna

Restaurantul pe care l-am deschis, “Ca la mama acasa”, atragea din ce in ce mai multi clienti, din toate clasele sociale, de la oameni la costum care veneau pentru a sarbatori ceva sau pentru a manca o mancare buna, pana la oameni cu o situatie financiara mai proasta, care isi inecau amarul la una din mesele restaurantului.

Afacerea mergea ca pe roate, dar in ultimul timp l-am cam neglijat pe Mihai, asa ca pe la jumatatea lunii octombrie am plecat cu el la munte. Pe 18 octombrie implinea varsta de 12 ani, asa ca, cu ocazia asta am "scapat" de cadoul de ziua lui.

L-am lasat pe tata sa se ocupe de restaurant, dar am chemat si cativa prieteni cu care am ramas in relatii buna inca de la facultate(adica de mai bine de 12 ani) ca sa il ajute: John, Cata, Raluca, Vio, Eliza, etc.

Am decis sa mergem la Ramnicu-Valcea pentru ca este o zona frumoasa, linistita, iar peisajele te fac sa uiti ca esti inca pe teritoriul Romaniei.

"Mini-vacanta de toamna" a durat putin mai mult decat trebuia pentru ca am trecut prin Orsova, pe la bunica mea, adica strabunica lui Mihai. Nu mai fusesem la ea de mai bine de 20 de ani.. Nici nu mai eram sigura ca o sa gasesc strada, casa.. Ma intreb daca o sa o recunosc.. Daca nu mai traieste? Doamne fereste!

Intre timp, tata transforma restaurantul meu intr-o bodega.. da.. "Bodega" e cuvantul potrivit.. Toti cei care aveau probleme veneau la "Ca la mama acasa" ca sa vindece rani sau sa uite anumite intamplari la una din mesele restaurantului, in timp ce din ce in ce mai putini "oameni la costum" treceau pragul restaturantului.

Din toate cele peste 50 de feluri de mancare, au ramas vreo 10. In schimb, meniul a fost incarcat cu bautura: vin, whisky, sampanie, vodka, gin, bere.. De toate, pentru toate buzunarele.

Desi numarul clientilor nu mai era in crestere, "Ca la mama acasa" si-a facut clienti fideli, care mergeau in fiecare zi la o masa pe care o rezervau din timp.. Cand Vio a vazut ca aproape jumatate din clienti vin de cel putin 3 ori pe saptamana, s-a gandit sa faca un fel de "card de fidelitate". Cei care isi faceau acest card beneficiau de reducere 5% si primeau puncte in functie de ceea ce comandau. Cardul costa 30 de lei, dar merita.. Pentru ca, daca cineva care avea card comanda o portie de cartofi preagiti si doua beri( total: 9 lei), platea doar 8.55 si primea 3 puncte pt cartofi si 10 pct pentru cele doua beri.Cu un total de 13 puncte , acesta putea sa isi comande o a treia bere pe puncte, deoarece un produs valora dublul punctelor primite(adica 10 pucte). Atasat de card era un mic calendar care ramanea in incinta restaurantului, pe care erau marcate zilele in care persoana care detinea cardul comanda ceva.

Pentru a atrage clienti, Raluca s-a gandit la promotii saptamanale si la meniuri(pentru posesorii de carduri). Cei care aveau card primeau 25 de puncte la un meniu de peste 25 de lei cumparat, ceea ce se intampla foarte des, avand in vedere faptul ca meniul "Medium P", care avea 4 beri, 2 portii de cartofi prajiti si o pizza medie, costa 28 de lei.

Am ajuns in Orsova.. Pulsul imi crestea cu fiecare bloc pe langa care treceam ca sa ajungem pe strada bunicii...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu