Regula nr 1:

Have fun and share! :).

miercuri, 23 decembrie 2009

Episodul 43: Bunica...

Am ajuns. Totul era neschimbat.. Era exact ca acum 20 de ani. Aceasi strada, aceasi casa.
Strada pe care statea bunica era departe de soseaua principala, departe de Dunare, dar era frumos. Tin minte ca mergeam in fiecare zi la Dunare sa ma joc cu alti copii de-o seama cu mine.. de care nu mai stiu nimic de atunci..
Imi pare rau ca nimeni nu se ocupa de dezvoltarea acestui minunat oras, Orsova. Politicienii se gandesc de unde sa mai fure bani, in loc sa investeasca si sa scoata dublu din turism.. de exemplu, in zona Orsovei sunt multe de vazut, dar pe nimeni nu intereseaza, iar orsovenii nu au puterea de a schimba ceva...
Imi aminteam perfect ca bunica locuia intr-o casa micuta, modesta, de la capatul strazii.
Ne apropiam de capatul strazii.
Era bunica. Eram sigura. O batrana care statea pe un scaun, langa poarta, crosetand ceva.
Am oprit masina langa batrana. L-am lasat pe Mihai in masina si eu am coborat sa vad daca e bunica.
-Saru' mana, mamaie!
-Sa traiesti, maica! Ce cauti?
-Stiti cumva daca pe strada asta locuieste Enache Ana? E batrana acum..
-Maica.. Ana a murit acum 2 ani.
-Ce zici mamaie? Cum asa?
-Da, maica. Acu' 2 ani a murit. Era bolnava, saraca... Suferea cu inima. Au lasat-o toti singura...
-Asa e, mamaie.. Asa e..Si cine sta acum la ea acasa?
-Pai famailia ei e la Bucuresti, da' ea a lasat mostenire la nepoata si la nepot.A auzit ca are si un stranepot, da' nu l-a vazut niciodata.
-Si unde e casa in care statea? Sta cineva acum?
-E casa asta, maica. Nu mai sta nimeni aici de cand a murit baba.
-Si pot sa intru?
-Da' cine esti matale?
-Nepoata ei.. Enache Maria-Ioana.
-Bine maica, du-te, du-te...
Mihai a iesit din masina si a venit dupa mine.
Tremuram.
Simteam lacrimile cum curgeau pe obraji...

3 comentarii:

  1. La Orşova trebuia sa fac eu practica vara trecută dar din cauza portofelului n-am mai plecat.Am auzit de la colegi ca este frumos. Păcat ca e intr-o zona a tarii in care cei de sus nu prea isi îndreaptă atenţia.Tu ai aflat de la o batranica de pe strada ca bunica ta a murit ? :| nasol ...

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu te supara, n-ai fost la bunica 20 de ani?
    De ce te-ai mai dus, acum?
    Pe cine plangeai...?

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu am mai fost la bunica 20 de ani pentru ca nu am avut posibilitatea sa merg, fiind stabilita in Bucuresti. Si este fictiune, este o poveste inspirata din realitate, dar este fictiune...

    RăspundețiȘtergere