Regula nr 1:

Have fun and share! :).

miercuri, 16 iunie 2010

Liceenii Rock'n Roll

Da, liceeni. Numai când auzi cuvântul ăsta te gândeşti la distracţie, libertate, dragoste, poftă de viaţă, tâmpenii, jocuri de noroc, muzică, hobby-uri şi aşa mai departe.
În fiecare clasă, în fiecare generaţie, din fiecare liceu, se creeaza bisericuţe. Nu ştiu de ce li se zice aşa, nici nu mă interesează, sinceră să fiu. Pur şi simplu aşa se numesc. Nu au pronaos, nici naos, nu au icoane şi, în niciun caz nu vei găsi vreun altar în bisericutele din curtea şcolii. Mai bine se numeau "muşuroaie", măcar aşa înţelegeam de unde numele...
Atât în bisericuţele din clase, cât şi în cele din curtea şcolii, există elemente comune. Adică sunt bisericuţe care seamănă între ele. De ce seamănă? Pentru că sunt formate din aceleaşi categorii de elevi/puşti/copii/adolescenţi/rebeli/"aurolaci"(cum i-ar numi tata pe unii).
Să le luam pe fiecare în parte:
1. Miss/Mister Popularitate.
Păi, e cam aşa: un tip sau o tipă [boboci desigur] se combină cu o ea sau un el mai mare, de preferat a12a. Cei din clasa a12a cunosc pe toata lumea, deci el/ea ajunge să cunoască jumătate de liceu în mai puţin de o săptămână. Atunci, colegii de palier de clasa a9a încep sa îl/o invidieze şi să se bage în seamă. La început se lasă greu, dar până la urmă se lasa cucerit/ă de popularitate. Toata lumea vine la el/ea în clasă şi îi cere numărul de telefon/ id-ul da mess şi poate şi profilu' de hi5, ca să vada câte views-uri are; că, dacă are mai puţin de 5000 nu e cu adevarat popular/ă.
După ce se strânge în juru-i un grup de 15-20 de persoane, începe partea aia nasoală: "fanii" încep să îi ceara sfaturi cum să facă cu ăla, cum să facă cu aia... Şi atunci apare buba: nu prea ştie ce sfaturi să dea, că el/ea mereu a fost baiatul/fata mamei şi nu prea ştie să dea sfaturi de viaţă. Da' nu-i bai. Se duce repede acasă, se uită la 2-3 filme sau citeşte ceva citate pe net şi urmatoarea zi, pac, îi dă o replică exhaustivă de rămâne bietu' copil cu gura cascată.
Genu' ăsta de oameni, morţi dupa popularitate, îi găseşti peste tot, nu numai în licee. Sunt mulţi şi pe la TV, doar că par mai maturi de atât. De fapt, ideea e aceeaşi.
Cât durează? Nu prea mult, pentru că după ce dobândeşte popularitatea mult-dorită, se desparte de cel/cea "mare", fără a se gandi la consecinţe, cum ar fi că ăl/aia mare poate zvoni chestii prin liceu care strică foarte repede reputaţia de baiat/fata popular/ă.
2. Ăi cei mai de gaşcă.
Ăştia sunt ăia care stau în biserica cea mai mare. De obicei o ard rap, fumează pe ascuns şi uneori mai introduc fraudulos în incinta liceului câte o sticla de vin/bere/orice băutură alcoolică. Pe ei n-o să îi auzi plângându-se de ceva. Ei fac caterincă. Toată ziua. Asta o să îi vezi făcând atât în pauze, cât şi în ore. Preferă să încalce regulile, doar de dragul de a le încălca, nu pentru că nu le-ar păsa dacă li s-ar întampla ceva...
Cu ei poti ieşi oriunde, oricând. Sunt "ăi cei mai de gaşcă" pentru că ştiu ce înseamnă prietenia şi te ajută la greu. Indiferent ce înseamnă "greu".
Cât durează? Păi cam tot liceul şi după. Aici se leagă cele mai strânse prietenii şi se află cele mai adânci, întunecate, negre, sumbre, ciudate, ridicole, amuzante etc secrete.
3.Tocilarii
Vor sta mereu pe două bănci aşezate simetric faţă în faţă şi vor vorbi despre cum şi-au făcut temele şi ce mai au de facut pentru şcoală săptămâna respectivă. O glumă bună la care toţi cei inteligenţi ar rade cu lacrimi şi cu o gură de 3 metrii ar fi: "ştii ce faceam la 3 dimineaţa?!" ceilalţi, miraţi că au auzit o oră atât de tarzie la care cineva ar putea fi treaz, întreabă: "ce?", la care răspunsul vine cu un zambet discret, care cere aplauze "m-am trezit şi m-am dus la baie", la care toţi, amuzaţi de cele spuse, încep să râdă în hohote. Da, am asistat şi eu la o conversaţie de genul şi eram la masă. Toată masa a început să râdă, dar cred că eu am IQ-ul prea mic ca să înţeleg ce era aşa amuzant. Abia mai tarziu mi-am dat seama că, dacă combini "3 dimineaţa" cu "baie" iese ceva amuzant, ce-i drept.
Cât durează? Pai durează cam cât îi ţine creieru', adică până când unu sau mai mulţi din ei renunţă la tocit/învăţat mecanic.
4.Houserii
Aceasta bisericuţă în care se găsesc houserii poate fi des confundată cu Gay Parade. Dar nu este. Doar pentru că poartă haine şi accesorii colorate într-un stil ce aduce puţin, dar foarte puţin, a hippie, NU sunt gay. Pe ei îi vezi în pauze cu telefoanele în mână, telefoane ce ne ilustrează fonic ultima melodie semnată Inna/ Dj Andi sau orice alt dj/cântăreţ al "muzicii de club"de succes.
Nu sunt adeptă a acestei bisericuţe, deci asta este parerea mea "din afară". Ascult şi eu această "muzică de club", dar în club sau acasă, cu basu' la maxim, nu pe telefon.
Cât durează? Păi, o veşnicie, că muzica house e mereu "pe val".
5.Ăia dubioşi
Ăştia sunt cei mai respectaţi pentru că şi-au construit o reputatie de "băieţi răi". De ei nu ai tupeul să te iei, pentru că vor veni cu tot cartieru' în care locuiesc ei după tine. Ei se îmbracă larg, unii sunt dileri prin liceu şi hălăduiesc pe afară, prin cartier, până dimineaţa. Nu se tem de Gardă şi unii poate au cazier, deşi s-a şters ca prin minune când el/ea şi-a adus aminte că varu lu' fratele lu' vecinu' lu' Ion are relaţii în poliţie.
Cât durează? Atâta timp cât nu moare nimeni...

Cam asta e la nivel de liceu. Mai sunt şi cei care sunt peste tot, dar nicăieri. Eu îi numesc sclavi, pentru ca mai mult ca sigur ei sunt "turnătorii" de prin licee, motivul pentru care se află tot ce mişcă.

La mine în clasă, lucrurile sunt un pic diferite.
Avem ăi de gaşcă, toată clasa, sau 90% din ea.
De aici se formează subspeciile de primate:
1. Nesimţiţii/Proştii etc
Sunt numiţi în toate felurile de profesorii de la clasă pentru indisciplina de care dau dovadă. Nu le pasă. Fac caterincă, de obicei proastă, dar nu contează, pentru că ţine la "public", adică tot noi. De obicei, minim o dată pe săptămână se lasă cu câte-un telefon confiscat şi/sau ceva absenţe pentru lipsa ţinutei. Nu-i bai... În categoria asta intră toţi cei 9 băieţi din clasă, alături de... 9-10 fete.
2. Olimpicele
E mică categoria, dar vizibilă. Aici intră 4 persoane, fete, dacă nu mă înşel. Nu zic că ar fi tocilare sau ceva, pur şi simplu învaţă. Dar o fac mecanic. Mă rog. Nu mă interesează, e viaţa lor.
3. Peste tot dar nicăieri
Sunt câţiva care chiar sunt între: nici prea cuminţi, da' nici nesimţiţi. La ore sunt linistiţi, iar în pauze se dezlănţuie. Se plimbă prin toate grupurile, dar nu au pe nimeni mai apropiat în clasă, sau cel puţin aşa se vede din exterior.


P.S.:
1. Cam asta văd eu prin licee prin ochelarii mei.
2. Părerea legată de clasă este conturată după terminarea unui an şcolar (teoretic) şi cred că este ok, şi, ca şefă a clasei, pot spune că suntem, în mare parte, o clasă unită. Yeee!
3. Azi mi-am făcut o grămadă de nervi pentru că o colegă a dat sfoară în ţară că nu facem ora cu directa, că a vorbit ea să plecăm acasă, deşi eu eram în cabinetul doamnei director(cred ca am stat vreo trei sferturi de ora acolo) şi nu i-am văzut moaca p-acolo nici o secundă. Bine că până la urmă ne-a dat drumul directa, pentru că am ajutat-o, mă rog, dar asta s-a întâmplat când vreo jumătate de clasă plecase deja. 'tard, dacă venea directa în clasă şi vedea ce mulţi eram beleam ca-riciu şi pe tine te durea în 3 litere! Data viitoare când n-ai chef de şcoală stai acasă, în morţii tăi, că nu te obligăm noi să vii ca să bagi strâmbe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu