Regula nr 1:

Have fun and share! :).

marți, 13 iulie 2010

Direct din metrou

Acum va scriu din metrou. E un metrou din ala vechi care scartaie din toate incheieturile alea antice ale sale, de cand era Ceausescu tanar. Metroul este oarecum gol, sau cel putin asa este ultimul vagon, cel in care ma aflu eu.

Trecand peste introducerea pompoasa, voi vorbi despre categoriile de oameni care circula cu metroul, ca tot am un drum lung si ma plictisesc. Da, stiu ca am zis ca nu mai merg cu mijloacele de transport in comun decat in cazurile extreme. Si este un caz extrem, trebuie sa recunosc. Tre' sa ajung la mall. Da, fata, ma duc si io la mall, la cinema.

Ma duc io frumusel spre statia de taxi-uri, fiind suta la suta sigura ca voi gasi, ca de obicei, taxi-uri. Din parti! Niciun taxi, nicio rabla galbena cu numar de inmatriculare si stickere cu numele firmei, tarifele practicate si asa mai departe. Niciunu' frate! Si cum statia de taxi e langa cea de metrou-evident- m-am dus io frumusel la metrou.

Nici nu mi-am facut un car de nervi ca metroul pe care trebuia sa il iau abia trecuse si urmatoru' venea peste 10 minute sau ceva de genu', doar vi se pare. Ma rog, a venit minunatul metrou plin de graffitti, dar mult prea jegos ca sa se vada desenele ca lumea. Ma urc si ma asez pe unul din scaunele alea doua care sunt mai izolate asa de restul lumii, ca eu deja aveam de gand sa scriu si nu voiam sa vada nenea X sau tanti Y ca eu va scriu voua, prin intermediul blogului.

In timp ce scriu, imi aduc aminte de diminetile alea cand mergeam la scoala si era metroul PLIN. Si nu plin in sensu' ca nu mai gaseai loc pe scaun, ci plin in sensu' ca daca scapai 10 bani pe jos nu ii mai gaseai nici cu detectoru' de metale (am zis de moneda ca sa nu zic de aia cu acu' in carul cu fan, care e un pic exagerata dupa parerea mea). Bai si in diminetile alea dadeai de toate categoriile de oameni, fratica. La 7 dimineata, toate categoriile care exista pentru varstele cuprinse intre 0-99 ani. De toate, pentru toti. Dar, sa ii luam pe rand...

In primul si in primul rand, sunt oamenii aia care merg la munca. Mie imi plac mult oameni astia. Ii recunosti din prima pentru ca sunt nepasatori, ii doare in 3 litere (in c-o-t, da?) de restu' lumii din metrou. Ei vor doar sa scape mai repede, sa se duca acasa sa se relaxeze, sa uite de sefi si toate gunoaiele de genu'. Pe unii ii poti recunoaste si pentru ca sunt imbracati mai elegant fata de restu'. Cel putin in metroul dinspre Anghel Saligny spre Unirii, dimineata gasesti si oameni de la tara care merg in vizita la rude sau cine stie pe unde si au venit cu primu' Maxi-Taxi si "uite metrou', fă, hai sa mergem si noi". Ma rog, revenind la oamenii aia care se duc la munca, de obicei citesc o carte sau asculta muzica. Sunt distrasi, nepasatori si se uita in gol cautand nimic.

Mai sunt si oamenii, in general femeile, cu copii mici, sau gravide in luna 7 sau 8, oricum, o luna in care copilu' e destul de mare. Un lucru mai frumos ca bebelusii in primele luni de viata este sa vezi femei gravide. Femeile astea sunt frumoase. Oricat de urate ar fi ele, cand te gandesti ca este un copil mic acolo, femeia devine frumoasa. Nu cred ca o sa inteleg prea curand ce poa' sa caute o femeie gravida dimineata in metrou, da' asta e partea a doua. Nu despre ele o sa vorbesc, ca le intalnesc mai rar. Da' femeile cu copii mici, care isi duc odraslele la cresa/gradinita etc sunt oarecum INCONSTIENTE. Nu numai ca copiii aia incep sa tipe si sa faca ca toate alea ca mami ce e asta? ca statie e asta? etc, dar sunt multi microbi, mai ales iarna, cand jumatate de metrou e racit... Ma enerveaza femeile alea, pentru ca incep sa tipe de nebune la copil... In fine.

A, mai sunt si oameni 60+. Da, sunt si pensionari care dau bani pe un abonament lunar sau pe calatorii, pensionari care nu circula DOAR cu R.A.T.B. pentru ca e gratis. Io ii respect pe oamenii astia, pentru ca nu sunt nesimtiti. Nu stiu ce cauta la metrou, nici nu ma intereseaza. Cert este faptul ca la metrou nu poa' sa intre daca nu platesc. Si ma bucur sa vad ca macar unii dintre ei isi permit sa mearga cu metrou, in loc sa ocupe locurile aiurea in autobuze, trolee sau tramvaie.

Si pitipoancele, elevii, cocalarii, emokizii etc, da' despre astia nu mai vorbesc, ca nu mai am timp :)).

De mica mi-a placut sa merg cu metroul, da' parca tot abia astept minunata varsta de 18 ani, varsta la care voi avea propriul meu carnet de conducere, alaturi de o masina a mea, proprie si personala.

V-am pupat!


P.S.: Postul asta e scris ieri. A trebuit sa cobor si a ramas in Drafts si cand m-am intors spre casa am trecut si prin parc si am ajuns tarziu acasa si am uitat de el... In fine, ieri a fost o zi frumoasa, mi-era dor sa ies in parc cu baietii. Sorry!

4 comentarii:

  1. Un metrou plin cu graffiti chiar e minunat . E vorba de arta..

    RăspundețiȘtergere
  2. nu am zis ca m-a deranjat asta sau ca nu mi-a placut. Doamne fereste! imi place foarte mult arta urbana si ii respect pe cei care se exprima astfel :)

    RăspundețiȘtergere
  3. am modificat partea aceea pentru a nu se intelege gresit. Multumesc de observatie :D

    RăspundețiȘtergere