Regula nr 1:

Have fun and share! :).

duminică, 1 august 2010

Orar de penitenciar

Io stau la bloc. De când am venit pe lumea asta, stau la bloc. De cinci ani, însă, m-am mutat într-un loc mai bun, zic ai mei. Mă rog, nu neg. E bine. E mare, e frumos, e linişte, e ok. Da' frate, e cu program aici.

Ştiu că peste tot, în orice bloc, e program d-ăla de linişte, adică de la 22:00 până la 06:00 nu ai voie să faci gălăgie. Da' la mine e program bătut în cuie, de la 22:00 nu tre' să se mai audă un sunet, că deranjăm vecinii.

Şi de la 14:00 la 17:00 să faci gălăgie? Să dai volumu puţin mai tare? Ce-ai frate, vrei să vină poliţia la uşă? Mai au puţin şi îţi bat în ţeavă dacă asculţi nişte muzică bună la ora 3 după-masă.

Mă rog, să zicem că m-am obişnuit cu ideea asta de linişte, cât de cât, da' mi se pare aiurea ca seara, pe la 11-12, când conferinţa de pe Skype este în toi să vină mama cu o falcă în cer şi-una în pământ: Diana, pune căştile imediat că nu pot să dorm. Ştiu că vorbesc cu băieţi şi timbrul vocilor lor face basul să vibreze, da' nu e o chestie ATÂT de insuportabilă sau de deranjantă încât să nu poţi dormi, având în vedere faptul că sunt nişte pereţi şi o uşă între camera mea şi a lor.

În cei 5 ani de când stau aici am înţeles că e mai mult vorba de vecini. Că ei au un program aiurea, că se trezesc la 4 dimineaţa să plece la muncă, că se culcă pe la 8 seara, că bla bla bla. Ok, da' nu înţeleg ce treabă am io cu ei? Adică nu e vina mea că şi-au ales ei slujbele pe care le au acum şi nu e vina mea că sunt un copil normal, că ajung la 10 acasă obosită şi că stau în duş jumătate de oră, lucrul care îi deranjează atât pe părinţi, cât şi pe vecini, că se aude apa. Cum dracu' să se audă apa din baia mea în dormitoru lor?! Nu înţeleg.

În fine, ideea e că orice zgomot, cât de mic ar fi el, deranjează.

Ţin minte că de Revelion am chemat o prietenă la mine. Şi evident că râdeam, ascultam muzică, caterincă, d-astea. Şi nenea vecinu' pe 1 ianuarie lucra, deci trebuia să se culce devreme. Mă rog, a stat până pe la 12 şi ceva, că după 12 au urcat la noi. M-am dus şi io să le urez un an nou fericit şi alte d-alea şi după vreo 5 minute îmi zice ea, vecina adică, că ce râdeam io pe acolo că au încercat şi ei să doarmă şi nu au putut din cauza râsului meu. Ok, nu râsesem eu şi nu era cine ştie ce mare râs oricum. Nu e ceva ATÂT de neobişnuit să râzi în noaptea de Revelion, nu?

Înţeleg că au job-uri obositoare şi că au un program aiurea, da' asta nu înseamnă că io tre să îmi fac programu' după cum dorm ei. Dacă io m-aş culca la 5 seara, fac pariu că vecina de deasupra, care merge prin casă NUMAI pe tocuri şi pe parchet, nu se va descălţa pentru că somnul meu este important.

Nu.

Niciun vecin nu va face asta. Niciun vecin normal nu va face compromisuri de genu' să stea mereu cu căştile în urechi după 8 seara, pentru că vecinii dorm şi somnul lor este ultra-mega-hiper-ultra-extra important nu numai pentru vecinii de deasupra, ci pentru toată scara, deci trebuie respectat. Ok, nu mai fâţâi scaunul, nu mai vorbesc foarte tare, nu mai râd isteric, mi-am şi pus tastatura pe birou ca să nu se mai audă când trag chestia aia de la birou care e specială pentru tastatură. Cred că am făcut destule pentru a le face somnul uşor. Peste limita asta nu voi trece niciodată. E deja prea mult.

5 comentarii:

  1. :))
    Lasă că, după ce te faci mare şi te muţi, o să poţi ignora orice program bătut în cuie. Până atunci, tre' să suferi...
    Pe bune dacă n-am impresia că unele persoane sunt nervoase pe fatul că ei nu mai sunt tineri, şi tu da:-??

    RăspundețiȘtergere
  2. si eu cred cam la fel. adica vecinii mei nu au copii si nici nu pot face si nici nu vor sa adopte... e aiurea

    RăspundețiȘtergere
  3. Mda.. si eu stau la bloc asa ca stiu cum e. Totusi din fericire sunt mai rebel din fire si mai imi fac de cap din cand in cand. Insa nicaieri nu este ca la casa..am prieteni care stau acolo si nu le bate nimeni in teava daca rad putin mai tare sau topaie prin casa. Si plus de asta e alt feeling...

    RăspundețiȘtergere
  4. si eu "imi fac de cap" cateodata, dar cum ii prind vecinii pe parinti ...

    RăspundețiȘtergere
  5. E foarte enervanta asta...si eu stau la bloc si e dala comunist din anii 50 , plin de bosorogi.In general nu se iau de mine pentru ca stiu cand se enerveaza , dupa 11 , mai mult ma cert cu ai mei ca si pe ei ii fute la cap zgomotu' de la unitatea pc-ului cica.Ma rog parerea mea e ca daca iti e somn poti sa dorm si daca face altu dus si daca se aude o unitate.

    RăspundețiȘtergere