Regula nr 1:

Have fun and share! :).

miercuri, 15 septembrie 2010

M-am săturat de ... (5)

Moşi şi babe. Nu de toţi. Nu aş vrea să mă înţelegeţi greşit. Sunt unii chiar de treabă, cu mentalităţi ok, de oameni trecuţi prin viaţă.

O să vă dau un exemplu de babă bună şi un exemplu de babă proastă. De moşi nu prea mă leg, că nu mă prea interesează...

Încep şi io cu aia bună. Când am fost la Bunloc am mers cu trenul până în Braşov. Şi de acolo am luat taxiul până la Bunloc, la staţia de telescaun, taxi care m-a cam secat de bani. Mă rog. Nu asta contează. La întoarcere am mers până la gară cu nişte două autobuze. Unu' pe care l-am luat din Săcele şi care m-a lăsat undeva la periferia oraşului şi unu' pe care l-am luat din aceeaşi staţie şi care m-a lăsat fix în faţa gării. E mişto Braşovul. Îmi place mult de tot şi abia aştept să mai merg. Şi dacă tot eram într-un oraş străin, am zis că n-ar strica să nu ajung acasă cu cătuşe la mâini şi că ar fi bine să călătoresc şi io regulamentar, că aşa e frumos şi cinstit. Că trăim într-o ţară cinstită. Mi-am luat bilet din Săcele pentru autobuzul respectiv, dar pentru cel din Braşov nu am găsit casă de bilete. Şi era o bătrânică care venise din Săcele, urcase la aceeaşi staţie ca mine şi urma să coboare cu vreo două înaintea mea. Mă rog. O văd şi mă duc la ea şi o întreb de unde să-mi iau şi io bilet, ca să nu ajung acasă în maşina aia albă cu număr special de înmatriculare, adică MAI şi câteva numere şi nişte beculeţe în culorile Stelei.
Şi femeia îmi zice că n-am de unde să-mi iau. Şi îi mulţumesc că mi-a răspuns la întrebare şi nu trec două secunde şi o văd că începe să se caute de-un bilet. Şi acolo la Braşov e mişto. Adică moşii şi babele, pensionarii, în general, plătesc juma' de călătorie. Adică o călătorie normală costă 1,5 RON şi ei plătesc doar 0,75 RON. Şi sunt două călătorii pe-un bilet. Şi cum femeia era trecută de a 3a, poate chiar a4a tinereţe (adică avea undeva între 65 şi 99 de ani), avea doar bilete pentru pensionari. Da' mi l-a dat. Adică nu mi l-a dat gratis, nici nu l-aş fi luat, da' mi l-a dat şi mi-a zis să-l compostez pe ambele părţi şi dacă vine controloru' să îi explic ce şi cum. Şi mi-a explicat şi unde să cobor şi câte staţii am de mers. Şi oraşu' ăla e chiar mişto. Da' rău de tot. În viaţa mea n-am mai văzut atât de multe sensuri giratorii într-un oraş. Aproape în fiecare intersecţie era sens giratoriu. Io zic că e de bine. Şi era curat şi frumos. Şi soare şi cald. Şi am avut noroc c-am prins şi-un tren mai devreme, că altfel luam tot Braşovu' la picior că aveam vreo 2 ore de aşteptat până la următoru' tren. În fine, a fost mişto. Şi lumea acolo e de treabă şi te ajută. Aici cred că îţi luai două picioare în burtă şi-un pumn în faţă şi gata treaba.

Ăsta a fost exemplul bun. Aşa da. Babă bună. Mi-a explicat, m-a ajutat, Dumnezeu a văzut şi o să-i pună un plus acolo. Da' nu toate sunt aşa. Sunt şi d-alea rele. Şi când zic rele nu mă refer la nişte babe cloanţe d-alea cu parul alb, grase şi umflate şi cu o mătură magică în mână. Mă refer la genu' ăla de babe care se plimbă cu autobuzele dintr-un capăt într-altul, la orele de vârf. Şi fac asta din plictiseală.

Nu o să vezi o babă de Bucureşti să stea şi ea să tricoteze pentru nepoţi sau să meargă în parc să joace o tablă. Nu. Ori e prin vreun hipermarket scanând cu privirea fiecare diferenţă de 0,00001 RON dintre jdemiile de produse existente, ori merg la 7 dimineaţa, cel târziu, să facă piaţa ca să pregătească mâncare proaspătă (cu asta sunt de acord, mâncarea e bună, merge). Ori se plimbă. Nu au ce face acasă şi ca să nu le vină factura la curent milioane pentru că stau la TV toată ziua se plimbă. Că doar RATB-ul e gratis. Şi nu o să iasă şi ele la plimbare pe la 11-12, când autobuzele sunt libere, uneori aproape goale. Nuuuu. La 7 dimineaţa e cel mai bine. Şi dacă nu prind loc pe scaun, vai de mine, ce e la gura lor. Găsesc orice motiv să se ia de orice altă persoană din autobuz, poate-poate îi dă cineva locul dacă face scandal. Se ia de faptul că-ţi ţii ghiozdanul în sapte şi o deranjează sau că tu, care stai înghesuit pe un loc de 25x25 cm, ai prea mult loc. Şi mai primeşti şi câteva coate în coaste, în urma cărora te alegi cu câteva fisuri minore, că n-are baba loc la 7 dimineaţa să se plimbe.

În afară de asta, mai am o fază. Eram în troleibuzul X, care merge spre parcul I.O.R. (Alexandru Ioan Cuza) din direcţia Baba Novac (sunt 3 care trec p-acolo). Era o zi însorită, niciun nor pe cer, forţă. Şi n-aveam bilet şi îmi expirase şi abonamentu' şi chiar nu aveam chef de nişte controlori d-ăia bengoşi cu trei burţi şi 8 clătite să vină să-mi dea amendă că n-am bilet. Şi stăteam io frumos la prima uşă, lipită cu spatele de geamu' ăla din faţa scaunului rezervat moşilor, babelor, gravidelor şi ălora cu mâini şi picioare rupte. Şi cum stăteam io acolo atentă la orice chestie care ar putea semăna cu chestia aia cu care verifică ei dacă ai cardu' valabil îmi bate baba care stătea acolo în geam. Mă uit la ea şi îmi zice să mă dau, că nu vede să citească, deşi îi venea o grămadă de lumină din dreapta. Şi nu m-am dat. M-a bătut şi pe umăr şi mi-a zis să mă dau. Şi tot nu m-am dat. I-am zis că poa' să vadă şi dacă nu mă dau io. Şi a început cu texte cum că nu vede cu un ochi şi că doar lumina care venea din faţă era bună. Bă, mă laşi? Până la urmă m-am dat, că începuse să mă împingă, cu grijă, ca să nu care cumva să se dea jos de pe scaun şi să se pună vreo altă babă.

Cam aşa sunt babele din Bucureşti în general. Aţi văzut cumva şi alte tipuri de babe? Io una nu le mai suport, m-am săturat de ele, mai ales în mijloacele de transport în comun. D-aia io merg mai mult cu metroul, că acolo vezi mai rar babe, că tre' să dea bani şi, oricum, sub pământ nu prea e multe de văzut...

P.S. 1: am scris un post luuung. eseu. sa nu va plictisiti.
P.S. 2: mi-am dat seama ca-mi cunosc colegii de doar un an. parca au trecut secole de cand ii stiu. in fine, asta e un alt post care mai sta putin in drafts :D

3 comentarii:

  1. ... faza cu Brasovul mi-a placut :)...am o amintire frumoasa de acolo
    Undeva prin '94 , inainte de armata cu vreo luna, ma ia un prieten pe munte in Piatra Craiului. Cand am coborat de pe munte, aveam barba de 3 zile, parul lasat liber (il aveam lung), pulover , pantaloni scurti si bocanci. Daca in Galati, pe vremea aia, aveai toate sansele sa iti iei bataie doar pentru ca aratai "altfel", in Brasov nu s-a uitat nici macar o singura persoana urat la mine. M-am simtit mai bine decat in orasul meu natal. Ce spui de asta :)?

    RăspundețiȘtergere
  2. super tare :D hei, in '94 m-am nascut eu :)) oamenii aia sunt... de treaba. sunt civilizati, se vede ca sunt multi unguri p-acolo. Cand am ajuns la Bunloc erau multi care vorbeau maghiara si eram ceva gen: ok, romanian pls?! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. my God, nu am din pacate nici o shansa sa fiu inca viu cand vei fi matale baba ca ce te-ash mai tachina cu postu istaaaa :))) da' poate am noroc shi-s strigoi shi "incercam" nijte haunting sessions :))

    RăspundețiȘtergere