Regula nr 1:

Have fun and share! :).

duminică, 26 decembrie 2010

Acu 21 de ani

Da, am doar 16 ani şi două luni, dar am citit, auzit şi văzut destule despre Revoluţia de la 1989. Chiar azi mă uitam de dimineaţă prin Blogroll şi am văzut că piticu a postat un documentar. Şi cum m-am trezit degeaba pe la 10 am zis să mă şi uit la el.
În timp ce mă uitam am realizat cât de naşpa era. Şi nu naşpa în sensu că lumea avea de muncă şi unde să stea, că asta era partea bună, ci naşpa că nu aveai intimitate mai deloc, nu puteai să-ţi bagi picioarele când te enerva ceva, nu puteai să  bei ca spartu, nu puteai să fii obez, că nu aveai dreptul la prea multă mâncare (cel puţin la ţară ştiu că zahărul, uleiul şi astea erau împărţite în funcţie de numărul de persoane din familie) şi multe altele. 
Şi lumea nu zicea nimic, deşi era nasol. Şi s-a trezit toată România într-o zi de iarnă că s-a săturat şi că e mai bine fără Ceauşescu. Bă, eşti nebun?
În loc să moară 1298339280398 oameni atunci mai bine se ducea unu şmecher, mare barosan, la Ceauşescu şi îi zicea: prietene, câţi oameni au murit din cauza ta? Păi mulţi. Aha... Şi pac scotea pistolu, cuţitu, orice şi îl dădea gata. Nu mai era nevoie de atâta sânge pe străzi, că a fost revoluţie. 
Ştiu că atunci lumea gândea altfel, că aşa impunea regimul, dar frate, era chiar nasol. Nu mi-aş fi dorit să mă nasc atunci. Unii zic că era mai bine cu Ceauşescu, alţii zic că e mai bine acum.
Eu nu îmi pot da cu părerea. Tot ce pot să spun, însă, este că atunci când am intrat în UE şi NATO era bine. Toată lumea era fericită că în timpul mandatului lui Băsescu s-a întâmplat minunea şi de aceea l-au votat din nou. Păi dacă în primu mandat i-a mers bine, normal că omu şi-a luat-o în cap şi a zis că merge să ia şi mai mult de la oameni şi aşa s-a ajuns în 2010. 

Aşa au trecut 21 de ani de la Revoluţie şi aşa o să treacă în continuare alţi 21 dacă adulţii continuă să creadă că tot ce zboară de mănâncă (când e vorba de politică)

6 comentarii:

  1. :) era cam greu să te duci cu pistolul; pe bune:)

    şi nu, nu tot ce zboară se mănâncă, tocmai de aia au murit atâtea persoane pt "revoluţie". acum e mai mult... votăm cu oricine, pentru că oricum la fel ar fi:-??

    RăspundețiȘtergere
  2. E mai bine in libertate,chiar de trebuie sa platim zilnic pretul pentru asta...pacat ca multi au inteles prin libertate cu totul altceva,inclusiv ca tot ce zboara se mananca :) ! e datoria noastra sa aratam ca aceia ce in 89' si.au dat viata pentru libertate ,nu au pierit degeaba

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Camelia Bucur: stiu ca era greu, da' daca era unu smecher de la Securitate...

    RăspundețiȘtergere
  4. "naşpa că nu aveai intimitate mai deloc, nu puteai să-ţi bagi picioarele când te enerva ceva, nu puteai să bei ca spartu, nu puteai să fii obez, că nu aveai dreptul la prea multă mâncare"... acu' "depande" de ceea ce intzelegi prin bagarea picioarelor... cat despre a bea era la liber cat cuprinde, iar cu mancarea, benzina shi imbracamintea s-a imputzit dupa '84, dar pana atunci eu zic ca era foarte ok... habar n-am, primii op'jpe ani i-am trait atunci, restu' ai ghicit, after, nu am simtzit nimic din ceea ce s-ar putea numi schimbare, so veste mare, deshi ai shai'shpe ani don't worry, n-ai pierdut nimic...

    RăspundețiȘtergere
  5. =)) pai mai bine daca n-am pierdut :))

    RăspundețiȘtergere
  6. ehhhh... nu-i foarte vesel ca tu, cea de dincolo de granitza lui '89 nu ai pierdut nimic din dulceatza acelor vremuri... pentru ca vezi tu, in acea noapte de 21 spre 22 decembrie ma uitam in okii celor din multzimea involburata mare parte din ei neavand mai mult de shai'shpe ani, dar gata sa moara (nu-i o figura de stil) pentru dreptul celui de langa el sa TRAIASCA... oki plini de dorintza... de schimbare... ceea ce vedem acum in jurul nostru nu-i decat rezultatul dezamagirii acelor tineri de shai'shpe ani. a secetei de schimbare ce s-a abatut asupra noastra de 20 de ani...

    RăspundețiȘtergere