Regula nr 1:

Have fun and share! :).

miercuri, 16 februarie 2011

Despre Jurnalism

Dan Negru scrie pe blogul personal despre întâlnirea cu studenţii la Jurnalism şi despre cât de superficial privesc tinerii lumea media.

"' Zilele trecute am stat la taclale cu câţiva studenţi la Jurnalism despre toate şi despre nimic.. Mulţi vor televiziune, unii presă de tabloid, câţiva radio… De fiecare dată când întâlnesc prin săli de curs tineri care-şi doresc să intre în lumea media  mă întreb şi îi întreb ce-i mână în luptă. Pe cei mai mulţi celebritatea… Din 10 domniţe-studente-cursante cel puţin 8 vor să fie Mihaela Rădulescu sau Andreea Marin… Încerc mereu să-i sfătuiesc să încerce altceva, reuşita in media, oriunde în lume, e o pură loterie. Nimic altceva…", scrie moderatorul emisiunii " Te pui cu blondele.''    

Dan Negru le-a povestit studenţilor despre Ernest Hemingway, scriitorul american despre care tabloidele scriu când sunt în pană de subiecte. El i-a rugat pe viiotrii jurnalişti să scrie pe o foaie tot ce ştiu despre scriitor. "  Greu de crezut, dar din vreo 70 de cursanti, dornici să descopere lumea televiziunii, vreo 20 habar n-aveau cine e Hemingway".

Nu inteleg de ce cred astia ca daca dai la Jurnalism e obligatoriu sa ajungi cineva. Poate iesi cu diploma din facultate da' ajungi cersetor sau vanzator de covrigi. Nu ii suport pe astia care intra la o facultate la care clar nu au ce cauta doar pentru ca, cred ei ca ar avea succes. Frate, daca nu ai talent degeaba. Trebuie sa stii sa scrii, sa vorbesti si multe alte chestii. Ma rog, presa romaneasca e atat de ciudata si de plina de barfe incat sincer nu se merita sa-ti faci cariera din asta in tara (ma rog, daca esti moderator la RadioSant da, te poti baga ca vei avea mari sanse sa reusesti).

Si eu voiam sa dau la Jurnalism, pana cand mi-am dat seama ca nu as avea ce sa fac. Poate doar sa-mi fac o revista sau sa ma duc la chestii gen TeenPress sau Catavencu- chestii de genu. Pentru ca presa romaneasca a devenit un mare canal cu barfe [adica a evoluat de la stadiul de sant la canal]. 

Momentan habar n-am ce voi face, probabil o sa ma bag pe domeniul economic si la facultate, nu stiu ce sa zic. M-as intoarce ca profesoara in Kretzulescu dupa ce termin pentru ca e amuzant. Greu, dar amuzant. Sau nu neaparat amuzant, cat placut. Obositor, dar placut. Pentru ca mie imi plac copiii si mai ales mi-ar place sa pun note si absente in catalog si sa ii notez pe cei fara Tinuta-  am scris cu majuscule pentru a se observa ca eu respect Tinuta Kretzulescu. 

Cam asta e, adica as mai scrie dar chiar mi-e somn si nu cred ca mai sunt in stare sa bat campii prea mult despre prostanacii aia de la Jurnalism [nu ca in alte facultati nu ar fi tipul asta de studenti].

Va pup!

sursa: adevarul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu