Regula nr 1:

Have fun and share! :).

marți, 5 iulie 2011

Rezultate bacalaureat 2011: a luat 10 pe linie și vrea să plece din țară. Tu ce ai face în locul lui?

Răzvan Stoica, proaspăt absolvent al Colegiului Național „Tudor Vianu”, din București, este unul din cei 65 de elevi care au obținut zece curat la examenul de bacalaureat 2011. Este, în plus, șef de promoție, olimpic național la matematică și fizică și olimpic internațional la chimie. Tânărul renunță la sistemul de educație românesc pentru a studia din această toamnă Electronica și Ingineria Calculatoarelor la „Jacobs University” din Bremen.
Răzvan Stoica a luat 10 pe linie la examenul de bacalaureat 2011

Modest, băiatul crede că nu există altă rețetă de succes în afară de muncă, răbdare și intuiție. „Nu m-a înzestrat natura cu un talent nativ. Pur și simplu am învățat consecvent, în fiecare an, și nu m-am axat pe o materie anume. Cu câteva luni înainte de examen, nu am făcut altceva decât să revizuiesc materia. La limba română cred că a contat și faptul că am citit cărțile din timp, am lăsat doar «Moromeții» și «Iona» pentru clasa a XII-a”, ne-a spus Răzvan Stoica.

Cât despre nemulțumirile legate de subiecte, formulări și sisteme de evaluare, tânărul spune că sunt neîntemeiate. „Se putea trece foarte ușor. Pentru nota zece, aveai nevoie de răbdare și de intuiție matematică. Cât despre română, formulările au fost destul de clare, nu mi s-au părut ambigue. Când am auzit operă dramatică, mi-a fost totul foarte clar”.
„În România, nu îmi garantează nimeni că voi avea job după patru ani de facultate”
Deși a obținut mențiune la Olimpiada Internațională de Chimie, băiatul și-a ales deja cariera: ingineria calculatoarelor. Nu în România, ci în Germania, la „Jacobs University”, din Bremen.
„Chimia a fost mai mult un hobby, dar, cine știe, poate le voi îmbina pe amândouă, nu sunt domenii diferite. Dacă aș fi rămas în România, aș fi ales același domeniu. Însă, principalul motiv pentru care am hotărât să plec sunt tot șansele de angajare. Aici știu sigur că nu îmi asigură nimeni un loc de muncă și un salariu decent după patru ani de facultate. Nu sunt foarte multe centre de cercetare, iar cele care există sunt reticente să angajeze români și își aduc ei specialiști din străinătate”, subliniază băiatul.
Deși nu spune nu, Răzvan nu se gândește să se mai întoarcă în țară. „Pentru moment, acesta este planul. Să merg acolo la studii și să rămân”.
„La Bacalaureat 2011, nu s-a învățat cu simț de răspundere”
Tânărul pune rezultatele slabe obținute la bacalureat pe seama indiferenței și a lipsei de motivație a colegilor săi.
„Nu au învățat așa cum trebuie, cu simț de răspundere. S-au obișnuit cu calea ușoară, au crezut că vor copia și acum, au crezut că îl vor trece. Poate fi și lipsa motivației profesorilor de vină, dar eu am avut noroc de profesori buni”.

E normal să vrei să pleci, frate, ce să faci în România? Să  muncești 8, 12 ore pe 15-20j de milioane? Mi se pare perfect normal să plece, să își facă o carieră în afară, unde meritele îi vor fi recunoscute și unde știe sigur că are un viitor. Și eu aș pleca și cred că o să plec dacă o să am ocazia.

2 comentarii:

  1. as fi vrut sa zic ca ar fi mai bine sa ramana, sa lupte, poate el are forta sa schimbe ceva prin inteligenta sa..dar gandindu.ma ...e mai bine sa plece..dar nu definitiv...sa nu.si uite radacinile si poate candva ..atunci cand va avea forta necesara ..sa se intoarca (asa cum toti cei ce sunt plecati in strainatate) si sa puna umarul la redresarea unei societati care se duce in haos

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne, doamne, da' nici nu m-as gandi.De fapt, chiar sper sa pot pleca la studii inafara (cu toate ca nu muncesc foarte mult pentru asta) si n-am 10 pe linie, d-apoi el...

    Pana la bac-ul meu mai este, mai sunt (3 ani) si stiu ca or sa se schimbe o groaza de chestii, pentru ca ei le schimba zilnic, dar nici pe treaba cu copiatul nu ma pot lasa, nici de invatat nu invat mare lucru.Merg cum am mers pana acum, cu ce stiu din cultura mea generala, cu ce prind din clasa.

    Are dreptate, entuziast exagerat sa fii sa ai impresia ca tu poti schimba ceva in tara; chiar daca ai putea, niciodata n-ai sa fii lasat.

    RăspundețiȘtergere