Regula nr 1:

Have fun and share! :).

vineri, 26 august 2011

Familie.

As fi vrut sa scriu cu diacritice, dar laptopul are ceva si nu vrea sa imi bage tastatura in romana... In fine, vorbim despre familie in seara asta, despre ce inseamna ea, care sunt drepturile si obligatiile sale, de ce ai nevoie de familie si asa mai departe.

Familia reprezinta pentru multi rudele de sange, rude prin care sunt legate practic, prin nume, prin alianta si asa mai departe. Dar familia nu trebuie sa se rezume doar la asta, la o ruda, la o persoana pe care, poate, nici nu o cunosti asa de bine cum iti cunosti prietenul cel mai bun. Familia trebuie sa insemne persoanele din viata ta pe care te poti baza oricand, la orice ora. Eu de exemplu, stiu ca, de ceva timp, familia mea numara inca 3 membrii, de care sunt mandra: iubitul meu, Piscot (Ioana) si mama Ioanei. Oamenii astia 3, cu care nu aveam cine stie ce tangente pana anul asta, pana vara asta, mai exact, stiu ca vor fi alaturi de mine la bine si la greu si nu vreau sa ii pierd pentru nimic in lume. Ii vad aproape zilnic si nu le-am ascuns faptul ca se pot baza pe mine oricand, la orice problema trebuie sa se poata rezolva.

De multe ori se intampla ca cei din familia ta sa nu te sustina, dar sa iesi afara cu un prieten si acela sa te sustina, sa te incurajeze si astfel sa faci ceea ce iti doresti. Poate ai nevoie de bani si incerci sa te imprumuti la o persoana din familie. Ei, e posibil ca persoana aceea sa nu te imprumute, dar un prieten sa fie dispus sa te imprumute cu banii necesari. Mie, personal, mi s-a intamplat, nu doar o data, sa am nevoie de o suma mai mare de bani si doar o prietena sa ma imprumute (te iubesc, iubita mea!), ceea ce mie mi se pare destul de ok, adica a renuntat la banii sai de buzunar, ca sa zic asa, pentru a ma ajuta cu factura la telefon. Am apreciat aceste lucruri de la bun inceput si o sa le apreciez mereu. Nu e vorba de bani sau lucruri materiale, e vorba de sprijinul acordat in momentele in care chiar aveam nevoie, de nopti intregi nedormite, pierdute la telefon, discutii de ore intregi si asa mai departe.

Drepturile pe care familia le are sunt ca tu sa ii poti asculta oricand atunci cand au o problema, sa ai grija de ei, sa le fii prieten, sa ii certi cand gresesc, sa incerci sa ii intelegi, sa le dai idei, sfaturi, sa ii sustii moral, financiar, cum poti- sustinerea ta ii poate ajuta mult etc etc etc

Obligatiile... ei bine, nu consider ca exista obligatii in adevaratul sens al cuvantului. In familie trebuie sa existe reciprocitate, deci, daca eu sunt disponibila 24 din 24 pentru familia mea, atunci si familia mea tre sa fie disponibila oricand pentru mine. Daca eu sunt dispusa sa ascult orice problema, atunci si ei trebuie sa ma asculte. Bine, nu e chiar obligatoriu, dar asa mi se pare corect, zic si eu.

Ideea e ca imi iubesc familia si imi iubesc si anturajul, asa cum sunt ei. Ador sa pierd timpul liber cu ei si sa ascult chestii mai mult sau mai putin interesante, amuzante etc. Imi place sa ies cu ei, sa stau dimineata la Ioana acasa si sa beau o cafea in timp ce stau pe Facebook si savurez o tigare, imi place ca ma asculta si ca ma accepta asa nebuna cum sunt. Imi place sa merg la munca la iubitul meu si sa il vad lucrand in timp ce vorbesc cu tatal sau. Imi place faptul ca de cate ori ajung acolo imi amintesc de ziua in care am fost sa dam de mancare cainilor. Imi place ca pe mama Ioanei o pot suna oricand si, daca nu e ocupata, stau cu ea de vorba nu minute, nu zeci de minute, cred ca ore... Imi place ca am fost cu iubita mea la tara si ca am fumat 4 pachete de tigari in 2 zile, am baut bere pe terasa si am jucat table si sah cand ramaneam singure in curte. Imi place ca familia mea e mare si ca fiecare ma face sa ma simt iubita in felul sau. Imi place ca nu ma mai simt singura si imi place ca sunt incurajata sa fac ceea ce imi doresc, ca nu mi se mai spune ca nu o sa reusesc si asa mai departe.

Va iubesc pe toti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu