Regula nr 1:

Have fun and share! :).

duminică, 29 decembrie 2013

Sezonul ”rece”.

Ai crede că o dată cu venirea lui decembrie lucrurile devin mai reci: se face mai frig afară, căldura din camera ta parcă devine frigul de la Polul Nord, lumea devine tot mai grăbită pe stradă, începi să porți mănuși și nu mai ești la fel de îndemânatic ca astă-vară, iar singurul loc care îți oferă căldura din mijlocul lui iulie este nimeni altul decât... patul tău cald și primitor. Că pătura cu care te acoperi noaptea menține căldura până dimineață și la răsărit tot nu îți vine să cobori din patul tău cald și primitor, unde nu trebuie să porți mănuși și nu e nimeni care să alerge pe lângă tine după cadouri sau după cumpărături de Sărbători.

Însă, sezonul rece de anul ăsta nu face nimic altceva decât să mă calce pe nervi. Nu tu zăpadă, nu tu oameni de zăpadă, nu ger, doar puțin frig și multă ceață după lăsarea nopții. Oameni la fel de grăbiți ca în fiecare ajun de Sărbători și aceeași goană după cadourile perfecte. Oameni care în Ajunul Crăciunului ies de la servici la ora 18 și care se grăbesc pe cât posibil să prindă măcar un magazin de cartier deschis până mai târziu ca să le poată lua celor dragi un mic cadou, o mică rază de speranță și de fericire că anul următor ar putea fi mai bun.

Aparent, lumea a uitat ce înseamnă să cauți cadoul potrivit, nu să vânezi un cadou cât mai repede, mai ietin și mai de efect. Eu, personal, am început cumpărăturile pentru Crăciun încă de la Moș Niculae. Și am căutat până în cele mai mici colțuri ale magazinelor produse care să se potrivească cadourilor dorite de mine. Am căutat aproape trei săptămâni cadourile potrivite pentru 7 persoane importante din viața mea. Am colindat trei malluri și două hypermarketuri în căutarea cadourilor care să le aducă zâmbetul celor dragi pe buze. Ba chiar am comandat și online obiecte vestimentare. Și toate astea fără ca niciunul să nu știe, și surpriza de Crăciun să rămână în sufletele lor și să le amintească de copilărie...

Iar acum, că am trecut de Crăciun, începe goana după cumpărăturile pentru Revelion: sute de baxuri de bere, sticle de vin, șampanie și restul tipurilor de băuturi alcoolice și non-alcoolice, baxuri întregi de chipsuri, alune, pizza congelată și alte chestii semi-preparate. De ce? De ce trebuie să alergăm după cumpărături? De ce trebuie să ne limităm la a ne organiza pe ultima sută de metrii și să nu începem aceste cumpărăuri din timp? Nu zic să începem din septembrie să facem cumpărături, dar sunt unele produse, cum ar fi băuturile alcoolice, chipsurile etc care nu sunt de sezon, nu o să aibă etichetă cu Moș Crăciun și nu o să fie mai ieftine în perioada 20-31 decembrie. O să fie aceeași sticlă de vin de 0,75 care nu a fost picurat nici măcar cu sucul dintr-o boabă de strugure, aceeași tequilla cu care ne-am obișnuit de la orice petrecere și aceeași sticlă de șampanie pe care o deschidem la fiecare onomastică. 

În fine, poate până de Revelion va ninge, deși e puțin probabil, și ne vom putea aminti de iernile din copilărie, în care părinții noștrii nu se grăbeau să ne cumpere prima jucărie care le ieșea în cale, ci căutau în drumul lor către casă, cea mai potrivită jucărie pentru cât de cuminți am fost și pentru bugetul lor.

Până atunci,

Un sfărșit de săptămână fericit vă urez!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu